torsdag 17 maj 2012

Rapport över sista tidens träning

Träningen har börjat flyta på bra igen nu efter att ha varit lite "seg" efter tiokampen i Italien. Har tränat på bra med kastgrenarna och även hunnit med att köra två bra sprintpass samt längd, stav och häck. I går onsdag körde jag styrka för rygg och bröst på morgonen och på kvällen längdhoppsteknik (5 och 7stegs ansats) samt stillastående längd och 4x50m sprint med startkommando. Snabbheten kändes riktigt bra då jag sprang mot bra motstånd och kom först i mål och kände att jag inte "dog" utan hade kunnat hålla farten en bra bit till (vilket inte var fallet i Italien då jag tappade krafterna efter accelerationen). På torsdagen kl 12 körde jag spjut på Vilundavallen i Upplands Väsby då jag var på besök hos min vän "Hirvo". Jag körde med 600g spjutet och körde mest stillastående kastning, då jag körde ensam, det blev flertalet kast kring 52m stillastående, vilket är ok för mig, perset är väl ca 55m, men efter axelproblemen i vinter är detta helt klart ok. Hade ca 49m (pb stillastående är 52.3m) stillastående med 800g spjutet under en spjuttävling i Täby förra lördagen, men pga teknikproblem och regn (ansatsen stämde inte, trippade och stannade upp innan kastet hela tiden), så stannade tävlingen på 57.4m, katastrof. Det som var positivt var att jag kände mig stark och att "spjutarmen" fanns där. På torsdagskvällen körde jag stavhopp och häck i Storängshallen med coach. Passet gick jättebra och i stavhoppet var jag uppe och hoppade på 415 (gummiband) och hade fattningen på 420-425 (lådan är ju ca 25cm djup?, så sett till ribban är mitt grepp ca 15cm lägre än ribban, vilket är bra för min del, vissa som har stavhopp som sin styrka (mångkampare)kan ju säkert hoppa 50cm högre än så i "armhopp", men nu pratar jag sett till min personliga nivå =) Nu på fredag åker jag till Borlänge kl 8.44 med tåget från Stockholm och ska däefter direkt vidare till Äppelbo där min kusin har ett landställe där vi ska fiska, grilla och basta för att sedan åka tillbaka till Borlänge under lördagen för lite film och tv-spelande =) Åker hem på söndagskvällen. Så det blir lite välbehövlig vila för att förhoppningsvis bli piggare i kroppen och närma mig den nivå jag vill vara på när det är dags för min nästa tiokamp 2-3juni. Fick klartecken att tävla i landskampen mellan SWE-FIN-EST i Viljandi i Estland, så nu är det bara att se till att vara pigg i kroppen och ha lite rutin med sig från tävlingar utomhus denna vår/sommar så komemr det att gå grymt bra! Nu kör vi! Här kommer några bilder till från Multistars som kom upp på arrangörens hemsida några dagar senare än de andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar