torsdag 5 maj 2011

Sista dagarna

Igår fick jag min nya stav och det fungerade perfekt från första hoppet, kunde till och med byta till nästa stav och gjorde ett bra hopp med den. Avslutade med kula och det gick ok utan att få till det riktigt bra 14.29 (5st försök) (16.04 med 5kg (3 försök) 18m med 5kg (2 försök).

Idag körde jag spjut (800g) och "stående diskus" med 2.75kg kula utomhus, var kyligt och spjutkastningen blev lite lidande för jag var kall och lite stel, eller iaf inte lika mjuk och avslappnad som jag är i solsken. Gjorde endast 45m stillastående.
Avslutade med 2.75kg stillastående diskuskast med kula och gjorde 31.60 mitt bästa på mycket länge.

På kvällen var det inplanerat 2st lopp för sprintuthålligheten inomhus i Storängshallen. Jag värmde upp med några lugna lopp genom "flygande 30m) och et stegringslopp på 150m körde jag mina två lopp.
300m: 36.4s! (innepers med 9tiondelar) och årsbästa med 7tiondelar (hade ju 37.1s ute som bäst hitintills), stumnade rätt mycket på slutet tack vara en ganska optimistisk öppning. Hade 11.4s vid 100m, 23.1s vid 200m och alltså 36.4s i mål. Sjukt nöjd!
Efter 15min körde jag ett 200m lopp där jag satsade järnet första 100m och stumnade lite på slutet och hade 22.8s, där passerade jag 100m på 10.8s. Coach tog tid från första rörelse (stående start), så det är en lite "elakare" tidtagning än första fot, så det gick alltså fort. Kändes riktigt bra att få detta beskedet så här inför premiären i tiokamp.

1 kommentar:

  1. Kul att det går fort och att du är hel. Höjderna i stav kommer med den nya staven. Lycka till med tävlingen och det nya perset som du sätter då med 150 poäng.

    Terveisin äitinveli Erkki

    SvaraRadera