lördag 30 april 2011

Sista dagarnas träning

Teknikträningen har gått riktigt bra denna vecka! Riktigt bra stavhoppning, grymt bra häcklöpning samt stabilt längdhopp och kula. Diskus och spjut gick bra tidigare i veckan och igår körde jag enbart 2x300m på kvällen utomhus.
Jag körde 300+300 med 15min vila och hade 37.1 resp 37.2s med tidtagning första rörelse. En liten bit kvar ner till pers, men det är nyttigt. Gjordt 35.4s men då första fot så man får lägga på tre tiondelar ungefär för första rörelse. Förra året gjorde jag som bäst 35.9s första fot. Vilket betyder att jag ligger ca 8tiondelar efter den formen, men jag har fortfarande inte släppt så mycket på träningen så benen känns hyfsat fräscha i början av veckan, men blir tyngre och tyngre mot slutet av veckan. Så nästa vecka blir lite lugnare och veckan efter det väldigt lugn inför debuten i tiokamp 14-15maj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar