torsdag 28 april 2011

Onsdag

Träningen gick riktigt riktigt bra under onsdagen. Jag inledde dagen med ett gympass på Storvretsbadet kl 10.45-11.40 dvs 55min där jag körde rygg och mage.
Övningar för ryggen var breda latsdrag fram, marklyft, framåtlutad stångrodd, sittande cable rodd snett uppifrån, enarms hantelrodd samt lite chins samt för ländryggen ryggresningar och "good mornings med lätt" vikt
Övningar för magen var "bugningar" med cable, stående skivstångs twist samt enarms sidolyft "shrugs" med hantel ståendes.

Körde på riktigt tungt i latsdragen där jag använde hela magasinet på 150kg i mitt tyngsta set 3x150kg, men då är det inte strikt, mer gunga ner vikten, friidrott går ju ut på att göra helkropps rörelser, inga isolerade övningar där du kopplar bort vissa kroppsdelar =) I marklyftet var det ett kärt återseende efter att inte ha kört på ca 8veckor så det kändes blytungt. Har avstått marklyft för att jag hade ryggproblem ett par månader sedan och inte velat riskera att få problem igen. Nu körde jag 10x50kg, 6x90kg, 5x120kg, 3x160kg, 3x170kg, 1x180kg (ville inte köra en trea på 180kg då jag kände att tekniken inte var lika "skolboks" fin på sista lyftet på 170kg, mer "den ba´ ska upp". Nu dagen efter känns ländryggen som en "planka" eller iaf mindre elastisk än innan marklyften, träningsvärken är ett faktum =)

Marklyft eller inte så skulle det köras ett pass till samma dag kl 18.30-21 körde jag stav och häcklöpning. Jag hade ett sånt där "äntligen!" pass i stavhoppet där jag bytte upp tre stavar mot vad jag hoppat med sista månaderna och fick nytt självförtroende. Efteråt blev det häcklopp där jag först klippte 3st häckar sedan blev det maxning 3x60m häck med 6st häckar (sista häcken typ på mållinjen) där coach klockade mig från första rörelse från startblock, häckhöjden var 100cm. Jag hade 8.03-7.83-7.69s och det kändes riktigt riktigt bra i sista loppet. Har inte varit i närheten av denna fart med 106,7cm häckarna någonsin så nu är det bara att upprepa tiderna med 6,7cm hägre häckar. Normalt har man ju 5st häckar på 60m häck, men vi körde med en "extrahäck" för att bygga upp lite uthållighet inför utomhussäsongen där man springer 110mh (10st häckar).

Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar