lördag 2 april 2011

Lördag




Lördag pass 1: Diskus på lerig äng, utkast från lerig grusstig.

Väder: Lätta regnskurar. Temperatur: +4grader. Totalt 20st diskuskast 1.5-2kg.


Pass 2: 4.25km jogging i hög fart (19min) samt 3x10x100m på 17.5s med 17.5s vila, serievila 3½min på konstgräs. Är mycket nöjd med att ha genomfört all min planerade träning, det är lätt att man "hoppar över" det jobbigaste när man kör ensam, men det är bra på psyket att ta sig igenom dessa "grispass" =) Det var första gången jag körde 3x10x100m, men förmodligen inte sista, det var en ny "härlig" bekantskap. Lyssnade på en intervju med Alain Blondel (EM-guld i tiokamp 1994 före Henrik Dagård (som tog silver) på 8453p där han berättade om att han körde 10pass i veckan från 21-26års ålder sedan vid ca 27år började han dra ner på mängd och fokuserade på kvalité och tränade inte mer än 5pass i veckan. Då fick han en specifik fråga hur han tränade inför 400m och då nämnde han bla de ovanämnda intervallerna. Han körde på 18s i början av grundträningen och kröp ibland ner på 17s och när han var nära tävlingssäsong kunde han ibland köra ner mot 16s.


Mina lopp låg i snitt på 17.5s förutom första och sista som gick på 17.0s resp 16.0s ungefär.


Nu verkar det som att kompisarna vill ha med mig ut på krogen för att skaka rumpa. Vi får väl se hur mycket det skakas med Red bull i glaset. Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar