lördag 2 april 2011

Torsdag

På torsdagen blev det kast med olika vikter (ca 50st kast med tennisboll, 30st kast med 100g boll, 35st kast med bouleklot 723g, 20kast med 1000g kula, 10st diskuskast 1,5kg diskus) körde lite bålstyrka (rygglyft och situps samt stående sidoswing med en vikt på 15kg, vristhopp på låda samt explosiva bänkdips samt en del kaströrelser med gummiband allt på ca 35-40min. Dagens andra pass var stav och häck. PAsset gick riktigt bra då jag kom ut på en två steg längre ansats än passet innan samt jag böt upp två stavar och höl lite högre (dock ej ute på full ansats eller min styvaste stav ännu). Efter detta blev det häck där jag körde 5x3 häckar (91cm i första serien sedan 100cm) med trestegsrytm från stående start med något kortare avstånd, var snabb i rörelserna över häcken och det kändes ok, trots att jag var lite seg i benen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar