torsdag 31 mars 2011

Onsdag

Onsdagen bestod av två pass, styrka för benen på morgonen samt höjd, kula och intervaller på kvällen. Körde på riktigt bra under benpasset ben benspark, enbens benpressar, glutemaster ("horse kick"), liggande bencurl samt lite "donkeyrises" (vadhäv med kompis på ryggen) med extra viktbälte. Rundade av med lite nerjogg på löpband samt stretching. Andra passet visste jag att jag skulle vara lite mör i benen, men det är i stort sett enda tillfället jag kan köra ben utan att riskera skada (dvs vill ej köra tex hamstrings samma dag som jag senare på kvällen ska köra tex längd, häck, sprint eller stav). Körde ett 10-tal höjdhopp från 5stegs ansats och det lyfte trots allt helt ok i den sista två-tre hoppen. Kulan gick riktigt bra fick inte till någon bra stillastående stöt med 6kg kulan alls och ändå 14.40 stilalstående (bara 3cm under årsbästa) (totalt 4st stillastående) sedan blev det 6st glidstötar med 6kg kulan och där klämde jag till med 16.35 i sista, årsbästa med halvmetern och min längsta på säkert 18månader. Mitt träningspers är från 2008/2009 då gjorde jag 16.90 vill jag minnas (6kg). Passet avslutades med 400-400-300-300-300m med 6-7min vila i spikskor. Fick då draghjälp på sista 200m av samtliga lopp, där fick man smaka på mjölksyra törs jag lova. Känns som man har en bit kvar till grymma 400-tider, men jag jobba stenhårt. Idag blir det kast i gympasalen på morgonen och stav och häck på kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar