lördag 26 mars 2011

Dagens första pass avklarat, diskbråck



Mitt gamla diskbråck gjorde sig påmint idag på gymmet, tyvärr.
Passet inleddes med 6min cykel följt av djupa knäböj:
20x20kg, 10x60kg, 10x90kg, 5x120kg, 1x125kg (kände direkt av ryggen efter en repetition och avbröt). Vikten käneds lätt, men jag körde utan träningsbälte, vilket jag aldrig mer kommer göra i resten av mitt liv.
Som sann ironman jag är (ja man kan välja göra som de flesta andra "dödliga" och ligga på golvet och tycka synd om sig själv och krypa hem) eller så kan man gå "the warriors way" och imporvisera och köra vidare.

Jag fortsatte med 15set biceps och 15set triceps. Smärtan släppte lite efter en halvtimme så jag kunde börja köra lite stående övningar istället för bara sittandes på bänk. Sista övningen var smala dips med extra vikt: 10x15kg, 10x30kg, 10x45kg.

Kvällens stavhopp och häck blir inställt som ni nog kan räkna ut, men om jag får som jag vill ska jag hitta på något anant skoj, eventuellt dra ut på stan och dansa lite av energiruset från för många red bull (utan vodka).

Men jag är tillbaka på 2dagar, det är jag säker på. För på måndag blir det fullt ös =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar