måndag 28 mars 2011

Söndag & måndag




Söndagen var väldigt lugn då jag bestämt att det skulle vara en vilodag.
Ryggen känns 99% bättre och jag tror jag kommer kunna träna på som vanligt idag (måndag). Kommer dock att köra litte lättare i bröstövningarna idag på gymmet för att avlasta ryggen.

I eftermiddag efter jobbet så skall jag ha möte kl 17.15 på socailkontoret där jag ska träffa en kille som går i högstadiet på skolan där jag jobbar, samt hand familj och ett par personer från socialen. Jag ska nämligen bli stödperson åt killen på fritiden, jag vill vara som en "big brother" åt honom, fem timmar i veckan, fritt fördelat. Det är ju såklart timlön på det jag gör, men jag tycker om att inspirera folk och att jobba med ungdomar.

Ikväll siktar jag på att köra sprint & spänst som vanligt på måndagar.
Vågen pekade på 89.2kg muskler i gympaskor, gympabyxort och linne i lördags, så nakenvikten är nog ca 87.5kg, nära mitt personliga rekord, fast förra gången jag vägde som mest (89.9kg) var det nog 2kg mer fett på kroppen, så jag börjar bli hyfsat grov nu iaf till mina 183cm. Målet är att trimma ner mig till 85.5kg i nakenvikt då har jag fördelarna av att inte bära på någon onödig last(dvs minimalt med kroppsfett, dock på en hälsosam nivå) ´, samtidigt som jag har all "horse power" som behövs för att skicka iväg kastredskapen "dit pepparn växer" (förhoppningsvis till andra sidan kastsektorn, dvs långt). Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar