onsdag 30 mars 2011

Tisdag


Dagens första pass var en 15min powerwakk där jag körde 1min promenad varvat 15s jogging för att hålla pulsen uppe, sedan åt jag frukost och laddade för gymmet.


Gympasset ägde rum på badhuset där jag gymmade rygg, axlar och mage. Jag inledde med 8min motionscykel som uppvärmning. Jag superset:ade rygg och axlar, dvs man kör den andra muskelgruppen under vilan för den andra. Körde smala latsdrag frampå, stående hantellyft framåt, breda lastdrag frampå, raka "viktplattelyft" framåt/uppåt med raka armar. Sittande enarms ryggdrag i maskin, stående stångpress, omvända ryggresningar (benen hänger utanför en bänk som jag ligger på på mage, körde en serie uan extra vikt och en serie med en 4kg hantel mellan fötterna) baksida axlar med cable. Sittande enarms ryggdrag uppifrån med cable, baksida axlar med hantlar, drag till hakan med cable (tvåhands). Mage i magmaskin 30x60kg (hela magasinet) 9x85kg (magasinet +25kg hantel ovanpå). Mage hängandes i räck. Stående enarms shrugs för sidan av magen med cable (80kg)samt avslutningsvis stående twist med skivstång.


Dagens andra pass var stavhopp, två 150m lopp samt häck och medicinboll. Stavhoppet blev det inte så mycket av d jag kände mig stel i ryggen och valde att inte hoppa så mycket. Häcktröningen var med av typen "klippa en massa häckar" än kvalité. Jag sprang 4x70m med 8st låga häckar med ca 7,5m avstånd i spikskor. Dvs jag "klippte" 32st häckar på typ 12minuter vilket är fler häckar jag "klippt" totalt hittils under hela de 6 veckor jag grundtränat. Men nu kommer jag lägga in mer och mer häckträning när utomhussäsongen närmar sig. Det är nu 45dagar kvar till min utohusdebut i tiokamp, känns som tiden går sjukt fort, men det ska bli spännande! Avslutande med medicinbollskast in i vägg för "spjutstyrka" samt 4st olika medicinbollskast med 7-10st kast av varje med 3kg medicinboll samt som "spjutarmsträning" körde jag boll passningar typ "baseball" med en mjuk boll på ca 150g. Efteråt fick jag 60min massage på rygg, hamstrings, vader, bröst, armar och mage.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar