torsdag 3 mars 2011

Träningen flyter på

Jag har tränat på bra med styrketräningen och även om jag är rejält nertränad i kroppen kan jag prestera på en rätt bra nivå i det jag gör.

Igår blev det dubbla styrkepass, på förmiddagen ben (bla superset mellan benspark och liggande bencurl samt 8set med "donkeyrises" (vader) med kompis på ryggen samt viktbälte som extra belastning och på kvällen rygg och triceps.

Idag körde jag enbart på kvällen och då blev det kulkast framåt och bakåt samt kula 5kg. Jag stötte mycket stabilt och gjorde 16m stilalstående och 18.18 med glid och var stabil kring 17.80 så det var bättre än jag trodde då jag körde rätt mycket styrka dagen innan och var rätt sliten i benen. Passet fortsatte med 600m (vila 3min)600m (vila 4min) 600m (vila 2min) 200m (vila 2min) 400m (vila 1min) 200m (vila 3min) samt 1000m allt i gympaskor. Sista tusingen var inte speciellt snabb, men allt enligt min plan att få lite distans i benen. Rundade av med mage i magmaskin (12reps med 90kg = viktmagasin +30kg hantel ovanpå), brutalbänk med medicinbollskast (15reps) samt "vindrutetorkare" hängandes i räck med raka armar och raka ben (pers med 1rep gjorde 37reps).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar