lördag 26 mars 2011

Fredag


På fredagen blev det 15min bicepsträning på morgonen hemma. Det jag körde var 5kg hantlar som uppvärmning samt enarms bicepscurl med cable uppifrån och nerifrån. Som avslutning körde jag skivstångscurl på 2x8x35kg samt 2x6x45kg.

På fredagskvällen kl 17.50-20.05 körde jag i Storängshallen.

Jogging, dynamisk rörlighet, koordination, lätt rörlighet.
Höjdhopp med 5stegs ansats, totalt 15st hopp.
Bakåtkast med 6kg kula 2st
Stillastående stöt 6kg kula (8st) 14.43m
Glidstöt 6kg (7st) 15.78m
Glidstöt 4kg kula (7st) 19.82m (pers med 1cm)
Stavhoppsmage i räck 2x10reps
Ryggresningar i bellyback 2x12reps

Hemma körde jag muskelstimulator på hamstrings i 40min samt 12min på vaderna.

Fredagsmys blev för mig framför tvn:

500g nötfärs med chili och sambal oylek kryddning.
600g lösviktsgodis
1,5liter cola light

Tre timamr senare (vid midnatt) blev det 250gram mini-keso med kanel. Jag somande kl 01 för att vakna kl 06 (utan alarm) och vara pigg. Nu har jag tagit tag i tvätten och ätit en burk mini-keso med kanel och tagit mina vitaminer och ska i säng för att titta på lite strongman och sedan sova några timmar till innan jag ska till gymmet för dagens första pass. Dagens andra pass blir kl 18 ikväll med stavhopp och häck.

1 kommentar:

  1. Grym blogg! ..måste fråga, var det verkligen 600g godis?

    /Micke

    SvaraRadera