söndag 13 mars 2011

Träningen går bra trots förkylning

I torsdags började jag känna mig förkyld under kvällspasset som bestod av stavhopp och kula 4kg. Stavhoppningen gick riktigt riktigt bra och jag hoppade med endast 15m ansats och hoppade med styvare stavar än jag någonsin haft från den ansatsen och fick självförtroende.

På fredagen valde jag att avstå all träning för att kunna friskna till lite och köra hårdare på lördagen. På lördagen körde jag ett pass i storängshallen med kula 4kg, stående tresteg, tre jämnfotahopp samt stående höjd.

Det blev tre träningspers, vilket kändes superskönt, en bra indikation på att träningen går åt rätt håll!

Stillastående kula 4kg: 18.18m (tidigare pers 17.92)
4kg kula glid: 19.81 (tidigare pers 19.76 från 4år tillbaka)
Stående tresteg (från jämnfotastart): 8.71 en bit kvar till pers där (9.04)
3st jämnfotahopp: 9.45 (tidigare pers 9.27)
Stillastående höjd: 150 (pers 159 från 2009)

På kvällen körde jag styrka för benen på Storvretsbadet. Fokus på att utföra rörelsen explosivt och i de flesta övningar ett ben i taget dvs enbens knäböj, enbens benspark och enbens benpress. Körde lite vristhoppoch upphopp mellan serierna. Körde även hamstrings och lite vader.

På söndagen (idag) körde jag ett styrkepass på Storvretsbadet med stöt, biceps och mage.
Passet innehöll bla:

Stöt (frivändning från knäna i första repetitionen): 5x23kg, 3x53kg, 3x73kg, 3x83kg, 3x93kg, 1x103kg. Att tappa ståenden på golvet finns inte som alternativ på detta gym då sjunker stången ner i golvet då det är ett golv som är uppbyggt av träskivor som ligger på reglar och över detta är det en gummimatta. Jag kör aldrig hängvändning och numera typ aldrig "vanliga" frivändingar heller så tror detta var pers (?) i "hängvändning" (från knäna) kändes lätt iaf och stöten kändes också bra, men eftersom det inte är ett "lyftar golv" så fegar man lite och går inte på allt för tungt. Har iaf gjort 115-120kg i vanlig frivänding på "stenåldern".

Passet fortsatte med "circus dumbell" (strongmanövning) där jag tog upp en tung hantel till axeln från golvet och sedan stötte upp den på rak arm sedan ner på golvet och upp med andra armen. Sedan blev det stående hantelcurl för biceps upp till 3x29kg hantlarna samt scvottcurl, bicepsmaskin samt cablecurl innan jag avslutade med några övningar för mage.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar