onsdag 9 mars 2011

Romme - igen


Idag var det uppstigning 5.40 och 6.45 gick jag den 5min "långa" promenaden till skolans parkering där två bussar väntade på att köra 80st elever och 7ledare till Romme alpin.

Efter bussresan på knappa 3timmar mötte jag upp min kusin Kimmo som hade med sig en snowboard och utrustning till mig. Det blev en del åkande i kraftigt snöfall och en riktig vurpa där jag landade på min redan ömma vänsterskinka och var nära att "kasta in handuken", men bet ihop och krigade vidare och körde nog mitt snabbaste "zick-zack" åk någonsin så utvecklingen går framåt =)

Det blev även en liten "tävling" mot ett par elever som åkte upp tillsammans med mig och Kimmo i sittliften (deras första gång) och kilalrna var rejält nervösa och var oroliga att de skulle behöva hoppa ur sittliften när den var uppe i luften, typ. Sedan blev det som sagt lite tävling, typ först den ner, men jag tog det en smula lugnt och småkillarna köre offroad i skogsstigar och Kimmo körde ifrån lätt och dominerade =)

Det blev lite av släktträff för mig där på Romme alpin då Kimmos mor Seija var där och hejjade och tittade på samt så hörde min favoritmorbror, Erkki, av sig och ville komma och hälsa på. Det var riktigt inspirerande att prata med Erkki och prata lite träning osv över en lunch, sedan blev det sittliften upp i backen igen.

Vi kom tillbaka till skolans parkering med bussen ca 19.20 och vid 19.45 var jag hemma och bytte om och drog i mig en pre-workout drink och begav mig tillbaka ner till Storvretsbadet för ett 50minuters pass med styrka för biceps och underarmar.

Riktigt kul med den härliga "pump" känslan och jag får erkänna att armarna börjar "hyfsa" till sig rätt ok nu. Snart törs man gå i linne.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar