torsdag 24 mars 2011

Torsdag del 1

Jag började kl 9.15 med att hålla två idrottslektioner varefter jag körde igång med min egen träning kl 11.15-12.15.
Jag körde första 30min inomhus med kast med tennisboll, bouleklot (723g) samt 1kg metallkula in i tjockmatta. Stillastående och med tre stegs ansats, totalt ca 150-200st kast. Efter detta gick jag ut på den srta konstgräsplanen och körde stillastående diskus 1.5kg (gummidiskus) ca 10st kast varav de längsta låg på 43m. Efter detta gåjorde jag tre kast med snurr och i den starka medvinden sögs diskusen ner till, 48.5m vilket inte är så bra för mig, men årsdebuten är avklarad.
Efter detta blev det några kast med liten boll (200g) och jag kastade tre kast med 5stegs ansats som var 82 resp 83m. Sedan blev det promenad hem, ta en Super Gainer Pro drink samt stekte chicken nuggets (10% fett). Nu skall jag ta en snabb dusch sedan tillbaka till skolan där jag ska jobba kl 13-17 och därefter direkt till kvällsträningen i Huddinge. Idag blir det stavhopp och längduthopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar