tisdag 8 mars 2011

Lasse - snowboardåkaren

"Något" nervös inför premiären i STORA backen och framförallt kommer jag komma av liften utan att ramla? (svaret blev nej på sista frågan:p)
Tur att jag valde att ha hjälm och inte skulle spela "tuff" (hellre nörd än död) ;)

Numera kan man titulera sig som snowboardåkare, nej men skämt åsido så har jag provat på denna utmaning som senast jag provade på det (12år sedan) slutade med tre raka kan man väl säga (tre försök till att åka upp med liften och tre fall och brädan byttes ut mot skidor). Nu tränade jag flitigt i barnbacken och hittade lite självförtroende och tog sittliften högst upp och (även om jag vurpade på vägen ur liften) så gick det bra resten av dagen, jag vågade mig på mer och mer avancerade svängar och även om det inte direkt var risk för fortkörningsböter så hade jag kul. Det blev två dagars åkande på Romme Alpin i dalarna (kl 9-16 både på lördag och söndag. Låren fick jobba mer statiskt än jag var van vid och därmed var träningsvärken ett faktum =) Dock känns det som jag utvecklats som människa när man vågar ge sig på "svåra" saker och vägrar ge upp =)
På onsdag skall jag återvända till Romme Alpin för att ännu en gång ta i tu med liftarna och den fruktade snöbrädan, då tillsammans med 75 elever från Skol IF från skolan jag jobbar på. Min heder som fritidsledare står på spel, jag måste visa att jag är "hemma" i backen så att barnen inte upptäcker att jag inte är en superhjälte på riktigt ;)
Idag måndag blev det dubbla styrkepass, planerade redan in förra veckan att flytta fram sprint/spänstpasset till tisdag då jag "förmodligen" skulle vara "lite" seg i låren av två dagars snowboardåkande. Så idag blev det först styrka för bröst och biceps i två timmar följt av knappa två timamrs styrketräning på kvällen, då axlar och triceps.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar