söndag 27 februari 2011

Skidor




Igår lördag var jag i Eskilstuna hela dagen och supportade min vän Niklas Berg som tävlade i Golden Arm i armbrytning. Sen på kvällen blev det lite arm- och greppstyrka inspirerad av alla biffiga överarmar man sett på armbrytartävlingen =)
Innan läggdags tittade jag in dokumentären Armbryterskan från Ensamheten (2004).

På söndagen blev det som uppladdning inför dagens första pass lite tittande på Norges starkaste man 2007 sedan drog jag för första gången i vinter på mig pjäxorna och drog ut med längdskidorna på en tur på 4.75km (räknade ut sträckan med Eniro rita&mät). Ville inte dra på för hårt för att få en massa träningsvärk i "skidmusklerna" då det är sprint och spänst på programmet imorgon.

När jag kom hrem från skidtturen blev det matlagning (lax) och efter det en powernap innan jag tog min pre-workout drink och satte mig vid datorn och fixade i ordning en bra plylist på min ipod inför gympasset.´

Dagens andra pass var alltså gym där jag körde underarmar, biceps samt bål.
Passet innehöll ca 15set underarmar, 12set biceps, 10set mage och 6set rygg.

Efteråt blev det en drink med EAA (essentiella aminosyror), BCAA-tabletter (grenade aminosyror) och så stekte jag proteinpannkakor (har en burk pulver för Protein Pannkakor från Protein Fabriken) 10gram protein per pannkaka, men jag gör mina extra tjocka så det blir ca 15gram protein styck och jag åt fyra stycken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar