fredag 18 februari 2011

Torsdag - del 2

På torsdagen blev det ett kast/bålstyrkepass i lilla gympasalen på skolan där jag jobbar. Video från det passet kommer inom kort.

På kvällen körde jag och Niklas ner till Team Stockholm Armwrestling:s klubbklokal och körde armbrytning, jag har helt avstått armbrytning under tävlingssäsongen i friidrott och var där för att få lite inspiration, nu när jag redan börjat grundträningen. Det gick riktigt bra och jag hade riktigt kul. Dessutom att jag lyckades ta Niklas i samtliga matcher förutom den sista var riktigt skoj, då Niklas gått "all-in" för armbrytningen sedan december och gått till armbrytarklubben en gång i veckan samt tränat grenspecifikstyrka. Dessutom är jag och Niklas i samma viktklass. Niklas ska tävla på Golden Arms i Eskilstuna 26e februari, jag tänkte åka med och supporta honom och skrika "strap em´ up boys!" (ur filmen Pulling John (armbrytarfilm) där två mästare tappar greppet på typ VM i armbrytning och en gubbe i publiken skriker "strap em' up!" och deras händer binds ihop med en rem.
Jag åkte på stryk av världsmästarinnan Sarah Bäckman några gånger, men lyckades sätta henne på plats någon gång också, sjuk fysik och teknik hon har. Snacka om "biff" =)
När jag kom hem senare på kvällen körde jag muskelstimulator med programmet aktiv återhämtning på underarmarna för att slippa träningsvärk, men risken finns ju för det ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar