tisdag 22 februari 2011

Tisdag

På tisdagskvällen tävlde jag i StorängsÖs och det gick som väntat trögt. Kände mig dels lite sliten från gårdagens träning samt senaste veckans tunga styrkepass. Framförallt kulan kändes riktigt seg. I stavhoppet blev de stavar jag brukar hoppa med för mjuka och jag rev hårfint i alla mina tre försök på 371 (gick in på 351 och stod över). Kulstötningen gick bättre än vad det kändes bli under instötningen.
Jag "kämpade" ut kulan 12.05 stillastående i tredje stillastående stöten (gjorde 13.55 stillastående på mångkamps-SM) efter det blev det några glidstötar som hamna på ca 13.00-13.20 och sedan började tävlingen. Jag tände till en aning men kulan kändes 2kg tyngre än normal och jag krigade till slut ut den på 13.94. Efteråt stannade jag och coach kvar och körde 6st stötar med 5kg kulan för att finslipa på tekniken och jag gjorde 17.70 vilket iaf kändes bättre än det jag gjorde med 7.26kg kulan. Men för mig var detta säsongens sista tävling och jag ser fram emot att fortsätta "gristräningen" med imorgon förmidag styrka för rygg och biceps och på kvällen 220-225-230-235-240-250m lopp med någon minuts vila mellan där jag ska jaga ikapp coach som ska springa 200m. Efteråt blir det bålstyrka och pendlingar i räck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar