torsdag 3 februari 2011

Träningen rullar på bra igen

Ryggen började kännas bättre efter att ha kört triceps på onsdagen, video från det passet finns nu uppe på youtube. På kvällen körde jag höjd med fem stegs ansats och var uppe på 180 vilket var helt ok för mig, men det viktigaste var att jag inte hade ont. Körde ca 8-10st längdhopp från 10cm låda med 12meters ansats och hoppade 640 vilket kändes bättre än på länge.

På torsdagen körde jag ingen styrka på morgonen och var istället med och lekte lite på de två idrottslektioner jag hade på förmiddagen. På kvällen efter jobbet (fritidsledare måndag-fredag kl 13-17) körde jag ett friidrottspass i Storänsghallen med stavhopp och häck. Är MYCKET nöjd med det passet. Hoppade med den något styvare 430 staven med flex 18.0 och höll högst upp på den och den vek sig som papper så jag böt upp till nästa stav, vilket jag inte "vågat" hoppa med sedan jag hoppade 396 i höstas på höstmångkampen och vi hade uppehåll för grundträning och sedan inte hoppade med styva stavar på länge. Nu var jag tillbaka uppe på den staven (den är 450cm lång) och jag höll fattningen på ca 430-435 och jag lyckades göra två ordentliga hopp med den och var högt över 4m men fick inte riktigt farten med mig i första hoppet och nuddade gummibandet på nervägen, i andra hoppet fick jag betydligt mer fart med mig i hoppet med snuddade gummibandet. Sedan ville jag för mycket och gjorde två dåliga försök till hopp innan jag gick över till att träna häck. Häcklöpningen börjar kännas klart bättre igen, efter att ha "svävat" lite över häckarna de första tävlingarna denna säsong. Nu var det mer attack i häckklippen, vilket jag hoppas kan resultera i putsning av årsbästat på 60mh i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar