lördag 2 april 2011

Fredag

På fredagen körde jag första passet på Storvretsbadet. Passet bestod av snebänk och biceps/triceps. Jag körde först 8set snebänk och sedan med 15set för biceps samt 15set för triceps i superset dvs när jag vilade från biceps körde jag triceps. I snebänken ville jag fokusera på att ha en relativt explosiv rörelse, absolut ingen svank eller "sega" upp vikten. Jag körde på vikterna 20x20kg, 10x50kg, 6x70kg, 6x80kg, 3x90kg, 4x100kg, 1x105kg. För biceps blev detr stående bicepscurl med hantlar och med skivstång, sittande scottcurl i maskin (tvåarms och enarms), liggande bicepscurl med cable uppifrån. För triceps blev det pullovers med rak skivstång (33-43kg, körde frångolvet samt vissa reps till pannan och sedan alltid några smala bänkpressar som avslutning), triceps pushdown, dips med extravikt (8x45kg, 6x55kg), hantel kickbacks, bänkdips 2x25-30reps. På kvällen blev det längd från låda, 2x120m sprint, hoppserier barfota på gymnastikmatta, 3x50m Borzow hopp samt fotstyrka. Längdhoppen var från 7-9-11stegs anstas och uthopp från en 15cm låda. Fotstyrkan gjordes i sandlådan och var växelhopp, enbenshopp, vristhopp framlänges samt baklänges.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar