måndag 13 februari 2012

Hammarbyspelen

Ryggen kändes helt ok, axeln börjar kännas hyfsad och humöret var på topp så det var bara att åka till Hammarbyspelen och "hämta" nya årsbästan...näe så enkelt är det inte riktigt. Jag har missat en hel del teknikträning pga ryggproblemet och missade ytterligare 3st teknikpass pga en överansträngd höftböjare efter det, så jag kände mig lite ringrostig i vissa grenar. Jag är mycket nöjd med helheten, även om den stora plumpen var 60mh där jag tvingades avbryta.

Kula: 14.08 (hade även 14.02)
60m: 7.42 försök och 7.36 final
Höjd: 184 (ett riktigt bra försök på 189)
60mh: DNF
Längd: 658 (hade även 656-655-654)

I kula stötte jag två årsbästan i uppvärmningen 13.30 stillastående och 14.60 med glid. På 60m gjorde jag min bästa tid på 3år (7.38 för 1år sedan och året innan hade jag skadeproblem med en hamstring, perset 7.21 är från 2007).
Höjdhoppet kändes hyfsat spänstigt, men ansatsen var lite ringrostig. Detta var faktiskt första gången jag hoppade höjd sedan jag satte mitt årsbästa 186 i Norrköping Indoor games i början på januari (dvs 5veckor). Nu nder tävlingen tog jag 174-179-184 relativt enkelt i första försöken, sedan fick jag avbryta och springa till 60m starten för att springa försök på 60m. När jag kom tillbaka fick jag direkt göra mina tre försök på 189, vilket gjorde att jag kommit ur känslan en del och hade lite "flås" från loppet.

På 60mh tävlade jag på häck på Scandic Indoor games en månad sedan, men fick då ett "skitlopp" med ett par rejäla krascher och efter det var det först nu i onsdags som jag fick möjlighet att träna häck nästa gång. Det passet körde jag med 100cm häckar och började hitta lite lite känsla, men sedan blev det en för snabb omställning till de "höga" (106,7cm) häckarna nu på tävlingen, då jag endast han klippa två höga häckar innan visselpipan före starten ljöd. Jag fick en helt ok start och passage över första häcken, men sedan slog jag i fotknölen på det bakre benet i häcken stenhårt och tappade balansen en aning och blev en aning låg och slog i tredje häcken minst lika hårt och tappade jättemycket fart och fick ont i foten så jag bromsade in och avbröt. Får träna några häckpass nu kommande veckor så jag kommer "ikapp". Foten svullande upp rejält och jag gick ut och formade en snöboll och kylde ner foten med. Efter två timamr var det dags för längdhopp, men den uppsvullna foten.
Längdhoppet gick stabilt kan man säga, om än att den riktiga tajmingen inte finns där ännu. Dock hade jag en mycket jämn serie: 640-655-643-656-654-658.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar