fredag 24 juni 2011

Gotlandsläger

18/6-23/6 var jag på träningsläger på Gotland tillsammans med coach Bosse.
Lägret inleddes med Gutegalan 19/6 (min födelsedag) där jag tävlade i kula, 60m och längd.
Mina resultat:

Kula: 14.20
60m: 7.56 (fö) 7.41 (fi)
Längd: 688

Hade en härlig duell mot Erik Larsson i kula och i längdhopp, i kula avgjorde Erik i sista omgången (14.77) efter att jag ha haft ledningen. I längdhoppet avgjorde jag i tävlingens sista hopp och gick om med 6cm (Erik hade 682).

60m tiderna ser ju en aning "dåliga" ut, men i själva verket sprang jag riktigt riktigt bra. Motvinden i dessa lopp var ca 4m/s i försöken och 3-4m/s i finalen.

Det tränades en hel del teknik och jag hann även med gymbesök till Gym1 i Visby där jag körde ett 80minuters pass med biceps/triceps/mage, riktigt inspirerande med att besöka nya gym.

Jag hann även tillsammans med Erik Larsson ut på fiskeäventyr två kvällar.
Första tillfället var det öringsfiske som gällde och på de två timmar som vi fiskade drog vi upp 4st öringar var, så matchen slutade 4-4 (Erik fick dock den största på 2,5kg).
Vid det andra tillfället åkte vadarbyxorna på och vi vandrade runt i vassen och kastade efter gädda.
Erik tog en förkrossande seger med 2-0 på de två timmar vi var ute och det var inte någon minigädda vi pratade om utan en baddare på ca 5kg på knappa metern.

Bilder från öringsfisket kommer inom kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar