fredag 24 juni 2011

Mini läger Sollentuna/Upplands Väsby

Imorgon lördag åker jag på mini-läger till min käre vän Thomas "Hirvo" Hirvonen som bor i Upplands Väsby. Jag ska köra sprint/spänst under lördagen på Sollentunavallen sedan blir det gemensamt tv-tittande då Kuortane Games visas på finlands-tv kl 16.00. Efter övernattning hos "Hirvo" ska vi köra ett kastpass på Sollentunavallen varefter vi lägger in lite styrka (tänkte köra lite rygg för att få på "bredden och detaljerna" (latissimus "latsen" aka "vingarna") så man kan sväva ännu längre i längdhopp när det är medvind ;)) Sedan får vi se om jag övernattar till måndag då jag har vilodag. På tisdag skall jag tävla på Sollentuna GP på 110mh och om plats finns på 400m under förtävlingarna (fullt på 400m för tillfället). Ifall det inte blir 400m på Sollentuna GP kör jag ett par grenar dagen efter på Stockholms stadion där Sommarspelen arrangeras (längd och 200m?).

Fokus ligger nu på att släppa på träningen lite och hitta formen och lättheten i kroppen till 16-17juli då jag planerar att köra en tiokamp i Finland med bra internationellt motstånd.

Härnäst väntar ett par avsnitt av tv-serien Supernatural innan det är dags att sova och ladda batterierna för passet på Sollentunavallen.

Glad midsommar!


(En bild från skolavslutningen på skolan där jag jobbade fram till 14juni)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar