söndag 22 april 2012

April månad

Träningen har rullat på bra på hemmaplan och har även hunnit med att vara på läger i Portugal en vecka. Snabbheten och snabbhetsuthålligheten känns bättre än på länge och de flesta grenar fungerar rätt stabilt. Den gren jag varit mest orolig för är spjut där min axelskada hindrat mig från "riktiga" spjutkast och rörelser snabbare än 70%. Dock gjorde en vecka i värmen gott och jag kunde kasta nästintill max med kortare ansats igår lördag. Spjut flög 58.92 (utan övertramp), vilket var klart längre än de 45-50m jag vågat hoppas på inför passet. Fysik och kraft finns redan nu för betydligt längre kast, men axeln måste få den tid den behöver för att läka ihop efter riktningen i januari (som jag drog upp igen i februari när jag spelade Badminton).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar