torsdag 5 april 2012

Onsdag

Två bra pass idag, inga "resultat pass", utan mer grundträning och allmän kondition/styrka.

Pass 1:
Roddmaskin 1min
Jogging 4.30min
Frivändningar fokus på explosivitet, upp till 3x100kg. Provade även på att köra stöt första gången på länge, gjorde 2x90kg explosivt (totalt bara ett set).
Massor av övningar för bålen bla med pilatesboll, glid med Flowin plattor på parkettgolv, omvänd bellyback (benlyft), vindrutetorkare, handstående, sido bålrotationer i maskin.
Avslutade med 15min stretching

Pass 2:
Jogging 1.5km
Dynamisk rörlighet, akivering av hamstrings
6x150m backe där varje serie började med 20st mångsteg och övergick till sprint (95%) gåvila tillbaka (3min)
3x150m 85% med joggvila tillbaka ner (tungt!)
Jogg/promenad 5min
3x20m frekvens skipping (höga knän) med 10kg viktväst
Allmän styrka ca 10st stationer med lugn jogg mellan, "burpees" (armhävningar följt av upphopp), fällkniv, "krokodilen" (armhävning i kombination med kissande hunden typ), en "yoga övning" för bålen, ryggdrag liggandes under ett ca 1m högt räcke med rak kropp (3x10reps), vindrutetorkare.
Efter att vi gått inomhus rundade vi av med 3x10 ryggesningar och 2x15reps hamstringsaktivering per ben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar