måndag 26 mars 2012

Lör-sön

Det var samling för svensk mångkamp i Storängshallen i Huddinge lördag-söndag, där vi genomförde lite tester och träning.

Lördagens tester var bakåtkast med 6.0-7.26-8.0kg kula samt vertikalhopp (med och utan "armsving").

Jag gjorde bättre i samtliga moment jämfört med tidigare testtillfällen, så det var ju lovande.
Vi fortsatte med en timme längdhoppsträning.

På kvällen höll Daniel Almgren en inspirerande föreläsning på Scandic Hotell i Kungens kurva.

På söndagen körde vi ett mjölksyratest där jag körde 3x300m med 4min och 5min vila och efter loppen blev man stucken i fingret för att få lite blod att mäta laktat (mjölkyre)halten i blodet, så man kunde se en relation mellan de tider man gjorde och mjölksyran som uppstod.

Jag uppnådde 20.0"millimol?" efter sista loppet, vad det nu säger, hade iaf grym mjölksyra =)

Senare på eftermiddagen åkte jag till Torvalla IP och körde diskus och kast med boll med min vän Niklas.
Det blev två nya (tränings)årsbästan (var ju premiär förra lördagen):
Stillastående diskus (2kg) 38.68
Diskus med snurr (2kg) 42.30
Gjorde även ca 80st kast med bouleklot (723g) för att bygga upp spjutarmen och min skadade högeraxel. Börjar kännas lite lite bättre och kunde nu ta i ca 75-80% utan att det kändes "för mycket". Vill försöka bygga upp "procenten" vecka för vecka och förhoppningsvis kunna kasta 100% om 3-4veckor. Mitt rekord från stillastående ("spjutkast") med 723g bouleklot är ca 61.5m, gissningsvis hade dagens max varit ca 55-57m? och nu kastade jag 41.5m utan att ta i för fullt, men låg i övre kant på "bekvämlighetszonen", hade jag tagit i mer än så hade det börjat göra ont.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar