söndag 18 mars 2012

Mångkamps-SM

Jag ställde efter viss tvekan upp på mångkamps-SM i Göteborg. Det rörde sig inte om bristande vilja, inspiration eller lathet, utan en hårfin balansgång mellan vad är hälsosamt/klokt och vad är rent livsfarligt.

Fördelarna som fick mig att vilja ställa upp var:

*Möjlighet att se om snabbheten utvecklas
*Se om kroppen håller
*Få ny inspiration för en ny grundträningsperiod

Nackdelarna, vilka jag "gamblade med":

*Risk för hjärtproblem (körde med influensa, feber, slem i halsen och kraftigt snuva, hade 30slag högre vilopuls än normalt)
*Skadan i hamstring kanske inte skulle hålla och förvärras
*Göra dåliga resultat pga influensan och därmed tappa självförtroende

Utgången blev:

*Jag presterade min bästa 60m tid på 3år (7.30)
*Jag stötte min längsta inomhusstöt i kula på ca 3år (14.49)
*Jag hoppade mitt högsta höjdhopp på 2år (188)
*Influensan satt kvar 3 dagar till efter sjukampen och övergick till snuva som jag har kvar nu en vecka efteråt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar