torsdag 11 oktober 2012

13.8km på 60min...och seger!

Lite små stum i benen efter gårdagens kvällpass... som blev tävling! 
Coach anmälde sprintgruppen till en tävling, entimmes-löpning, vi var ca 100st deltagare i åldrarna 8-50. Jag vann! Maximal distans (antal varv) på rundbanan på Enskede IP. Jag sprang 13.8km på 60min (34,5varv). Jag hade 43.15min när jag passerade 10km (25varv). På programmet stod egentligen intervaller (20x100m med 1minuts vila och 5x60 med gåvila följt av 5x100m nedförsbacke med gåvila. Detta pass kör jag ikväll istället, men kanske i lite lägre tempo, beroende på hur kroppen känns.

MEN först är det ju styrketräning nu på morgonen! Laddar som vanligt med havregrynsgröt, mini-keso, linfrön, kanel ihopblandat. Idag blir det även en proteinbar (äppel/kanel) med 20.6g protein samt en surdegsmacka med kalkon och röd paprika. Till detta dricks en kopp grönt té och en Mixxed Up Light (Energy Drink) sockerfri "redbull" från Lidl, samma innehåll, lägre pris ;)

Idag ska det köras axlar och bål på gymmet, ska bli härligt, ska även tänja lite lätt för att mjuka upp kroppen till kvällens löpning. Fick lite massage på framsida lår igår kväll och sedan körde jag även 25min muskelstimulator på framsidan av låren och det hjälpte en hel del, för benen känns rätt ok.

En bild från ett av mina intervallpass! "Tough men never run in tights!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar