tisdag 16 oktober 2012

Grundträning

På 15dagar (tisdag till tisdag) har jag kört 12st löppass och avverkat 80km och kört 150st sprintlopp.
Svanken kännns bra och jag kan behålla tekniken och hållningen och steget i alla lopp vi kör. Har ett helt annat löpsteg och tryck i löpningen! Är i mitt livs löpform helt enkelt!

Brukar köra styrka på morgonen 5ggr i veckan och har börjat smyga igång med marklyft för att bygga upp den styrka jag tappat i ländryggen jag en gång hade. Har ju fått avstå marklyft och tunga övningar pga diskbråck och ryggskott, men nu smyger jag mig saka menn säkert tillbaka. Jag är dock extra försiktig och lyssnar på minsta lilla signal och kör hellre ett set för lite än för mycket =)

Imorse körde jag rygg, biceps och underarmar. I latsdrag körde jag 5x160kg och i marklyft i sammanhanget "fjuttiga" 3x150kg, men har inte kört på mer än 100-120kg de få gånger jag vågat prova sista halvåret.
Körde såklart en massa andra övningar som muscle-ups, enarms cable rodd samt ryggresningar. För biceps, enarms- och tvåarms cable curl, hantelcurls och biceps i maskin. För udnerarmar, vristcurls med hantel, stång och en övning med lång metallpinne där jag ska lyckas "resa upp" stången med en hand när jag håller den i ena ändan, rätt tungt, prova själv att tex håll i en 5kg skivstång längst ut i sidan med bara en hand och försök att "bryta upp den" så att den pekar rakt upp. 

På kvällen körde jag 30min distans "fartlek". Dvs springa 30min non-stop, men lägga in 6st 100m lopp (spurter) och direkt efter fortsätta jogga, dvs aldrig stå still. Jag körde 30min följt av 7min nedjogg och kom totalt 7045meter inkl nedjogg (på 37min). Klicka på länken nedanför för att se en bild från ovanstående pass i programmet som synkroniserar med chippet jag har i skon.
 
http://www.adidas.com/com/micoach/Web/WorkoutDetails.aspx?WID=764c504a-ef3d-42b8-968e-40e3dfef183b

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar