onsdag 6 juli 2011

Fiske i måndags

Gädda på mask är inte något som händer så ofta.


I måndags var jag och fiskade då det är något man kan göra fast man är förkyld, då det inte höjer pulsen alltför mycket.

Jag lyckade meta upp en gädda på mask och i första kastet med kastspöt (spinnare) lyckades jag få en 5kg:s gädda på kroken. Efter en stunds "fighting" lyckades den trassla in sig i ett träd som låg nere i vattnet och slita sig loss. Jag såg gäddan då jag fiskade från en bergssluttning och precis när jag hade spolat in draget och skulle lyfta upp det ur vattnet hoppade gäddan upp till ytan och slet tag i draget och drog iväg så att fiskerullens broms "skrek" när gäddan slet med sig lina ut. Fisken hade jag ändå släppt tillbaka, men hade varit kul med ett foto på den =) Jag lyckade få upp trädet som den trasslade in sig i, tack vare en stark flätad lina (SpiderWire). Trots ett antal kast så lyckades jag itne få något napp och gav upp =)


Trädet som gäddan trasslade sig fast i

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar