onsdag 13 juli 2011

Häck/sprintuthållighet på Källbrink

I tisdags körde jag mitt sista riktiga pass inför tiokampen i Finland kommande helg.
Jag körde ca 6st stående starter över 2-3häckar följt av 2x300m med 14min vila.
Jag hade tänkt att köra 1x400m, men kände att det gav mig mer självförtroende (det är ju det allt handlar om) om jag skulle springa i trakten av pers på 300m framför att springa ca 1sekund ifrån pers (i bästa fall) på en hel 400-ing helt ensam. Så jag körde första 300m loppet i den fart jag tror jag kan bibehålla in i mål på 400m utan att få "klubban" redan 80-100m från mål (som senast i Sollentuna) och jag kom in på 36.4s (första fot) utan att ha tagit ut mig för mycket och fortfarande bra tryck i steget. I mitt andra 300m lopp var målet att springa klart snabbare, att ta ut det som fanns i benen. Jag öppnade ganska hårt och var lite lite avvaktande i kurvan och försökte "öka" ut på upploppet vilket kändes ganska bra, en bit, sedan med 50m kvar smög sig mjölksyran på snabbt och sista 30m fick jag kämpa för att hålla styrfart uppe. Min tid blev 35.5s, vilket är i nivå med pers (35.4 från 2009). Fick precis det självförtroende och formbesked jag ville ha!

1 kommentar:

  1. Jag får gratulera till 200 euro för en tredje plats.

    Hoppas att det sporrar lite extra.

    Morbror Erkki

    SvaraRadera