tisdag 12 juli 2011

Tiokamp i Finland

Nu på fredag 15/7 åker jag till Asikkala lite norr om Lahtis i Finland tillsammans med Jonas Elgered (tiokampare från Hammarby) och hans hoppcoach Henrik Attersand.
Under helgen (16-17/7) ska jag och Jonas tävla i tiokamp i en internationell tävling som har växt år för år (sedan starten 2007) och lockar bra startfält och erbjuder prispengar (samt gratis enklare övernattning och mat för de som gjort 7000+ i tiokamp).

Sedan starten 2007 har segrarna kommit från fyra olika nationer (Ungern, Tjeckien, Slovakien och Ryssland) och tävlingsrekordet ligger på 7799p (2010).

Länk till tävlingen: http://www.tallukkace.com

Mitt mål är att försöka fortsätta på den positiva trenden jag haft denna säsong med att förbättra mig för varje tävling (tre mångkampspers denna säsong (2st i tiokamp samt 1st i femkamp)).

De grenar jag känner att jag har mest att hämta i, sedan senaste tiokampen (drygt fem veckor sedan), är häck och längd där jag känner att jag kan ta in nästan 100p, men även grenar som 100m och 400m hoppas jag putsa på en del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar