tisdag 12 juli 2011

Kristinebergs IP

Igår måndag fick jag skjuts till Kristinebergs IP för att lämna mina stavar där inför tiokampen i Finland kommande helg. Jag passade på att köra mitt för dagen inplanerade sprint/spänstpass i samband med detta.

Passet tog 2 timmar och såg ut så här:
Uppvärmning (jogg, dynamisk rörlighet, koordination, stegringslopp, totalt 30min)
2x(80-60-40m) sprint med tidtagning första fot, vila 7min (serievila 12min)
Jag är nöjd med tiderna på 80 och 60m då det blev årsbästa och i nivå med pers, men spände mig för mycket på 40m loppen och låg en dryg tiondel ifrån pers där.
(Hade 8.56-6.46-4.59-8.65-6.43-4.59 manuell tid första fot på loppen, tror jag hade lite motvind i 40m loppen, vi bytte löpriktning några av loppen) (pers är 4.40 på 40m första fot från Sollentuna tidigare i år).

Stående längd 6st (låg på ca 3m, vilket inte är så bra för mig)
4x femsteg med 6stegs ansats (kändes bra i två sista hoppen, kändes spänstigare än stående längden)
4x Häckhopp 3st 106,7cm häckar
Vristhopp "kontakttid" (maximal effekt) (10-8-7hopp)

Känns som jag får bra flyt i löpningen och kan få upp lite högre maxhastighet än på flera år, men har inte gjort något "flygande 30" så det är än så länge bara en känsla. Tiderna på kommande tävlingar får utvisa om min känsla stämmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar