fredag 5 augusti 2011

Resultattävling & skada

I resultattävlingen Storängsös i Huddinge, lördagen den 30e juli, tävlade jag i två grenar med följande resultat:

Stav: 391 (årsbästa)
Höjd: 179

Två dagar senare (på måndagen) var det dags att köra sista sprintpasset inför mångkamps-SM.
Tyvärr fick jag en känning av en lättare skada på höger ljumske och får därför helt enkelt avstå mångkamps-SM. Jag gjorde ett försök under torsdags eftermiddagen att värma upp och köra stegringslopp, men så fort jag trycker på närmare 100% kommer en ilande känsla upp och det känns som att det ska "nappa till" när som helst, så kroppen är helt enkelt inte redo för en tiokamp.

Däremot ska jag och min vän Mattias Sunneborn (som också tyvärr har problem med höger ljumske) åka upp till Falun tillsammans och hejja fram tiokamparna hela vägen från startskottet på 100m till fällningen över mållinjen på 1500m ;) Nu kör vi (från läktaren)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar