tisdag 9 augusti 2011

Tisdag

dagen inleddes med "morgonjogg" kl 9 till elljusspåret (tog 2.36min) sedan en minut lättare stretching innan jag "maxade" igenom elljusspåret på 3km, vilket tog 11.56min (två tuffa backar), en helt ok tid innan frukost tycker jag. Sedan blev det jobb på fritids kl 11-15 innan jag kom hem oc h lagade mat och tog en 30minuters powernap.
Sedan packning och laddning inför ett drygt två timmar långt kastpass med pappa.

Jag körde kula 6kg, bakåtkast 17m följt av kulstötning och där gick det lite över förväntan med pers stillastående 15.20 (pers med 8cm) samt glid 16.45 (årsbästa 16.62 , pers 16.90 från 2008 eller 2009).
Sedan blev det spjut (800g) stillastående ca 46m och 5stegs trippansats från sand 57.45 vilket var bra. Jag avslutade passet med diskus (2kg) där det blev 38.5m stillastående och 42.80 med rotation (tre-fyra kast över 42m). Diskus är en gren där jag tappat känslan totalt sista fyra tillfällena (tiokampen i Finland, Valbo games samt de två efterföljande träningspassen (ett förra veckan samt dagens pass). Jag får dela upp rotationen och jobba på detaljerna så jag återfår balansen och kontrollen och kan utnyttja min fysik och komma upp på 45+ igen.

Det viktigaste var dock att ljumsken känns ok och att formen känns hyfsat bra trots slitna ben (från gårdagens sprint+benstyrka samt dagens maxning på 3km på morgonen).

Härnäst väntar lite klätatre styrketräning imorgon onsdag och ett tuffare pass på torsdag.
På fredag åker jag till Borlänge till min kusin Kimmo för fiske efter regnbågslax på lördag, på söndag kväll åker jag hem igen.

Som det känns nu kanske jag kan efteranmäla mig till tre grenar på Löplabbet games på onsdag (tex två kastgrenar och höjdhopp). Känns kroppen bra blir det sprint+spänst på måndag, vila på tisdag och alltså tävling på onsdag (Löplabbet games).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar