söndag 21 augusti 2011

Söndag

Under söndagen tävlade jag i SommarÖs på Källbrinks IP i grenen stav.
Jag hade inte hoppat stav på ca tre-fyra veckor och kände mig lite ringrostig, men det kändes bättre för varje hopp. Jag tog 355 i första, 365 i andra, 375 i första och 385 i första, sedan stos jag över till 400 och var RIKTIGT nära i första försöket. I andra och tredje försökert ville jag "för mycket" och kämpade lite för hårt, vilket gjorde att jag inte var nära att klara.

Efter tävlingen tränade jag diskus, där jag kastade helt ok.
Stillastående 39.00, med rotation 43.90 och "stillastående diskus" med 3.0kg kula 29.10 (nytt årsbästa). Finns mer tryck för att kasta långt, men finns en del kvar att önskla tekniskt för att kunna trycka på för fullt. Just nu roterar jag lite lugnare och mer kontrollerat och sedan när jag ska "trycka till" tappar jag balansen, men känns bättre för varje tillfälle. Snart har jag hittat tillbaka till en bra och hög nivå, för mig (dvs 44-46m).

I fredags körde jag häck och spjut och ljumsken kändes helt ok.

Om en knapp vecka blir det tiokamp! http://www.ergorej.net/woerden11/index.php?l=swe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar