onsdag 17 augusti 2011

Tävling

I måndags körde jag 2x40-60-80m sprint följt av höjdhopp samt mångsteg.
Allt gick riktigt bra och kroppen kändes bra.

Jag vilade under tisdagen och laddade batterierna för tävling på onsdag.

På onsdag tävlade jag i Löplabbetspelen i Huddinge och är nöjd med helheten.

Höjd 186 (årsbästa med 1cm, riktigt bra försök på 189)
Diskus 42.95 (stabil serie 41.70-40.92-42.35-41.76-42.95-x) supernöjd med att jag kastade såpass stabilt då jag helt kommit ur känslan för diskus, men nu kastade iaf stabilt om än att jag inte kunde utnyttja min styrka riktigt fullt ut, men ett steg i rätt riktning.
Kula 14.19. Gjorde min längsta stöt i första omgången (bra inför tiokampen om 10dagar) och efter det gick luften lite ur och jag slutade efter fjärde omgången. Kändes inte riktgit som jag hade mer i kroppen, speciellt inte eftersom kulan gick direkt efter diskusen.

Målet är att prestera i nivå med de resultaten eller bättre i min nästa tiokamp, men man vill ju såklart ha mer =) (i pers serien hade jag 185-44.99-14.24 i ovan nämnda grenar).

Nästa tiokamp blir i Woerden, Holland (http://meeting.clytoneus.nl/) 27-28augusti, dit jag åker och tävlar med Mattias Sunneborn. Det blir ett grymt startfält med 36man på 7000-8192p nivån! Skulle vara underbart att avsluta säsongen med ett nytt pers i tiokamp, eller åtminstående några individuella pers!

Nu kör vi!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar