onsdag 24 augusti 2011

Redo för Holland!

Nu har jag genomfört det sista riktiga träningspasset inför tiokampen i Holland och kroppen känns bra. Jag kan bli lite fräschare med ett par dagars vila (vilket jag kommer få), men allt känns precis som jag vill att det ska göra.

Dagens pass bestod av kula och spjut.

Jag stötte 13.27 stillastående (7.26kg) och 14.43 med glid vilket är bra för mig på träning.
I spjut blev det 46.50 stillastående med mitt "dåliga" spjut (pga fotbollsträning fick jag kasta på en grusplan (kastade från grus/asfalt) (har aldrig lyckats kasta 60m med det på träning, gör ca 2-3m kortare med det än med mittt andra spjut Nordic Airglider) och 58.00 med ansats. Är nöjd med ansatskastningen då jag körde med 7stegs ansats från grusig asfalt och kastade ut från grus (i gympaskor såklart). Med spikskor och på en riktig ansatsbana där jag kan ta en längre ansats och driva på mer gör jag 5m längre med motsvarande form, så det känns bra.

Nu kör vi!

1 kommentar:

  1. Heja Lasse,
    Du gjorde över 7 tusen och det tycker jag är bra med tanke på att du inte hade dina egna stavar och det betyder att du har en bra lägsta nivå.
    Vila och sedan är det dags att bygga för nästa år.
    Hälsningar morbror Erkki

    SvaraRadera