onsdag 25 januari 2012

Scandic Indoor Games

Skulle ha tävlat i ett antal grenar på Scandic Indoor Games, men fick avbryta efter tre grenar pga skadeproblem med ryggen och ena vaden.

Började med 60mh där jag sprang kanonbra över 3st häckar men landade mitt över 4e häcken och fick en "kaka" mitt på vänstervaden som började göra rejält ont när jag kom i mål. Hade 8.97s, hade en betydligt vassare tid på gång innan kraschen.
Med voltarensalva på vaden provade jag hoppa längd. Jag mäktade med 651 på två hopp och i tredje hoppet började vaden göra för ont då bedövningen släppte och jag fick avbryta. Dagen efter skulle jag stöta kula, men fick avbryta efter tre stötar pga ryggsmärtor.

Jag besökte en naprapat på onsdagen och fick riktigt tuff behandling och hoppas ryggen "släpper". Fick bla armbåge mot gluteus medius (rumpan) och mycket obehaglig massage på höftböjarna genom bukmusklerna. Kändes riktigt äckligt i magen, men tror det hjälpte. Ny tid igen om sex dagar.
Tar det lite lugnt med träningen fram tills dess, kör lite "underhåll", men inga maxbelastningar.
Känner mig dock optimisktisk då mina ryggproblem hämmat mig under alla tävlingar detta år och nu tycks jag ha hittat orsaken till problemen. Så jag ser ljust på framtiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar