tisdag 17 januari 2012

Tisdag

På tisdagskvällen skulle jag tävla i stav och kula, men hade itne för höga förhoppningar då benen var ganska slitna. Stavhoppet stannade på 376 (i sista försöket:S med massor av luft) med ett riktigt bra försök på 386, gick därifrån riktigt besviken och revenschsugen inför kulstötningen.
Under instötningen satte jag nytt årsbästa stillastående med 13.25 sedan stötte jag 13.95 (med övertramp) med glid. PÅ tävlingen mätte mina tre godkända stötar 13.82-13.88-14.06, supernöjd med att ha stött över 14m även om jag kände det fanns massor mer i kroppen. Hade dålig balans och "ramlade" åt vänster i utstöten i 13.82 resp 13.88 stöten och i 14.06 stöten landade jag för brett mellan fötterna och fick inte med någon höft alls utan fick bar4a till en bra fingerträff som "räddade" upp den annars misslyckade stöten.

Fick även tillbaka resultatet idag på det dopingprov, som gjordes på mig 10december 2011 när jag vann 200m i Örebro på en tävling, som såklart visade att jag var "ren" dvs ingen doping påfunnen.

Nu blir det en film sedan laddar jag med sömnb inför morgondagens två pass. Styrka på morgonen och rehabövningar på kvällen.

PS. Svanken kändes lite ltie bättre idag, men det stör mig helt klart mycket fortfarande trots mycket stretching av området runt höften och hamstrings.
Hoppas slippa vakna med ryggont imorgon =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar