onsdag 11 januari 2012

Onsdag








Sista tiden har jag haft lite små bekymmer med ländryggen och höger knä (menisken?), vilket begränsat mig en aning och troligen påverkat mina tränings/tävlingsresultat en del.

Jag tävlade i Norrköping 6januari och hade då fått stora problem med menisken (?) i höger knä bara två dagar innan och var rätt orolig, men det gick smärtfritt på tävlingen om än ryggen blev rejält sliten av stavhoppet inför höjden som var sista gren.

60mh: 8.92 (sprang ensam)
60m: 7.47
Stav: 380
Höjd: 186 (riktigt nöjd med inhoppning och tävlingen fram till 186, tyvärr tappade jag tekniken en del på 189, men fick på ett riktigt bra hopp i sista försöket och var högt över, men hade höjden för tidigt)

10januari tävlade jag i Storängshallen i Huddinge och hade då i stav 376 och kula 13.96.
Kändes som jag hade mer att hämta i båda grenarna, men lite ojämn i tekniken, men förhoppningsvis blir det jämnare längre fram under tävlingssäsongen.

11januari (onsdag) körde jag två pass:

Styrka på morgonen för bröst och axlar med bla 5reps på 110kg i sne bröstpress i maskin samt 5reps på 200kg i wide chest press maskin (man lastar på fria vikter), kände mig ganska stark.
Körde på 100kg i sittande axelpressar i maskin och körde litte lättare rehab för knäna. Sammanlagt tog passet 75min och innehöll väl ca 15set bröst, 15set axlar och 8set biceps samt 8set rehab för knäna (leg extension, korta enbens benböj och stående på ett ben blundandes).

På kvällen körde jag sprint med fokus på korta explosiva lopp med Hammarby.
Vi körde en rejäl sprintuppvärmning med en massa koordinationsövningar följt av
2x60m stegringslopp
4x50m ut ur kurva (max sprint)
4x30m starter med kommando från block
Vristhopp 2x4serier med 3låga häckar-hög låda-3låga häckar-hög låda, i varje serie
5x60m i 70% fart i gympaskor
Avslutade med lite stretching

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar