torsdag 12 januari 2012

Torsdag

Idag blir det sista riktiga träningspasset inför söndagens tävling (i Örebro).

Jag tar sovmorgon och låter kropp och själ vila lite från all tung träning och jobbar 13-17 som vanligt på fritids sedan kör jag ett teknikpass i Storängshallen ikväll med coach Bosse.

De grenar jag vill försöka hinna med under kvällen är längd, häck och kula. Får se om jag hinner med alla tre.

I längdhoppet vill jag försöka hitta "lyftet" som jag saknade senast jag hoppade längd (27dec då på en tisdagstävling i Storängshallen då jag stannade på 644). Senast kändes ju ansatslöpningen bra, men jag hann inte med att "trycka klart" från plankan och hoppen blev för flacka (vilket berodde på att jag inte hoppat med lång ansats på 15veckor. Det var då jag tävlade i längd i tiokampen i Holland).

I häcklöpningen vill jag först och främst känna tat jag kan springa utan att ha ont (det var där jag gjorde illa menisken för 8dagar sedan efter en häckpassage) och bygga vidare på de smådetaljer jag jobbar med under häckpassagen för att bli kvickare i luftfärden.

I kulstötningen vill jag fortsätta från den nivån jag hade senast i tisdags (i förrgår) på tävling då jag stötte 13.96 och första gången denna inomhussäsong vågade "attackera" mot stoppbrädan utan att vara rädd för att trampa över på tävling. Detta var tredje gången jag tävlade (i kula) denna vinter och varje gång har jag blivit passiv och inte vågat trycka klart med höften för att jag varit "rädd" för att få övertramp. Detta pga min dåliga ovana att alltid trampa över på träning.

Om allt går bra så kommer jag att vara förberedd inför nästa helgs verkliga prövning i teknikgrenarna (Scandic Indoor games i Huddinge) då jag skall tävla på 60m häck, längdhopp, höjdhopp, kula och stavhopp (individuella grenar fördelat över tre dagar), men först "enbart" stav och 60m i Örebro på söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar