söndag 15 januari 2012

Söndag del 2

Blev grymt taggad på träning under bilfärden på ca 2timmar tillbaka från Örebro så jag hoppade av vid gymmet i tumba (Flex Sports club) och körde ett sjukt j*vla skönt benpass på 60min. Jag börde med cykel sedan lättare jogg på löpband sedan benspark upp till hela magasinet (endast 100kg, körde 15reps) sedan cirkel mellan tre övningar (sittande vadhäv, stående vadhäv och glutemaster typ "horsekick", man står på en dyna på ena knät och skjuter bak det andra benet typ som starten i en glidstöt i kula eller som en häst sparkar, perfekt för att få en "sprinter rumpa". Fortsatte med insida-, och baksida lår (baksida lår sittandes samt liggandes på mage, enbens och tvåbens) och avslutningsvis lite korta benpressar i maskin och lite korta knäböj i maskin. Kändes riktigt bra i benen och kände inget i ryggen då jag inte körde så djupa reps. Fick en underbar pump i benen och tightsen satt som ett korvskinn.

Fick massor av ny energi, inspiration och motivation inför kommande träningsvecka av detta pass och lade dagens tävling bakom mig (som pga ryggproblem stannade på 7.48 på 60m (årets sämsta tid, fast det i benen inför loppet kändes som årsbästa-form, men på frekvens kommer man inte så långt, man måste kunna ta ut steglängden också) stavhoppet stannade på 371 (massor av luft) dock supernära att ta 391 (20cm höjningar) i sista försöket, hade min högsta fattning på staven denna vinter och tekniken kändes bättre än på de andra tävlingarna, men lie orutin och en ömmande rygg störde mig lite))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar