tisdag 17 juli 2012

Gotland

Jag var på Gotland under två dagar söndag+måndag och körde Stångaspelen där jag ställde upp i Gutnisk femkamp i både turistklassen där jag vann följt av mästarklassen där jag blev sexa i tufft motstånd. Var även med i Tossing the Caber där man ska stöta en 42kg tung stock, slutade fyra där. Jag tävlade även i två Pärk matcher vilket är en form av bollsport där man kör i sjumannalag och slår eller sparkar på en läderboll. Dagen efter blev det öringsfiske och jag fick upp fyra stycken varav den största bäcköringen låg på fina 2kg. Det blev även ett friidrottspass på Gutavallen där jag och jag Erik körde häck, sprint och kula. Jag är riktigt nöjd med häcklöpningen som gick smärtfritt och med grym teknik, mycket lovande. Kände mig snabb på sprintloppen också där vi körde några 100m-lopp med 20-20-20-20-20m faser där man accelerade första 20, "flöt ut" nästa 20, accelerade nästa 20m osv.. Kulstötningen gick sämre än vad jag hoppats på, men får hoppas på att det bara var de två femkamperna från dagen innan med tung stång störtning och en massa höjdhopp som satt kvar och tyngde:).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar