lördag 21 juli 2012

Valbo Games

Efter att ha kört två raka bra häckpass (Gotland i måndags och Enskede i onsdags), hade jag störst förhoppningar på 110mh under Valbo Games. Tävlingarna gick i regn, men bara att få tävla igen efter skadebekymren gjorde att det kändes som solsken ändå. Inledde med höjd där jag hoppade med full ansats för första gången sedan Estkampen 2juni. Det kändes i form av ringrostighet och problem med rytmen i ansatsen. Hade dock ett riktigt bra hopp på 175 där jag var 10-15cm över. Luftade även 180, men utan samma avspändhet. Kula blev stress och gång göra tre stötar innan jag fick skynda mig till häcloppet.Trots regn och åtta stenhårda islag med dragbenet kom jag i mål på 15.85 årsbästa...och en svullen fotknölen. Finns en halv sekund att plocka med ett rent lopp:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar