fredag 27 juli 2012

Nytt rekord på löpbandet

Efter någon veckas uppehåll från medeldistanslöpning körde jag löpband som uppvärmning inför dagens gympass. Körde 2min lätttare jogging och skruvade upp farten till max (20km/h) och höll därefter farten i 5.30min! Nytt rekord med 30s och jag kunde fortsatt 30-60s till, kände bättre och bättre. Fick en psykisk svacka efter 2min, men därefter släppte det och jag kunde slappna av och enkelt hålla farten och tänka på bulldog-kinder och avslappnade armar och bara "flyta". Dock vill jag ju inte bli för seg speciellt inte så nära inpå en tiokamp, så jag ville inte springa längre. Kom 1833m på 5.30min och passerade alltså 1500m på 4.30 och höll samma fart i 1minut till, ett grymt formbesked! Resten av passet bestod av frivändningar, ryck, lättare hopp på stället och styrka för bröst och bål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar