fredag 11 november 2011

Fredag

Igår torsdag blev det endast träning på kvällen i form av lite accelerationer i spikskor samt mångsteg/hoppserier i sockiplast på gymnastikmatta (28m). Passet fortsatte med kula samt ett fåtal medicinbollkast.

Idag fredag blev det styrka för överkroppen på morgonen och ikväll ett "friidrottspass" där jag ska improvisera lite med coach berende på hur kroppen känns. Jag fick en liten "smäll" i ryggen tre dagar sedan när jag hopapde stav, det känns i stort sett bra men avvaktar lite, dessutom krampade vänster baksida lite igår under accelerationerna så jag körde inte så mycket som jag hoppats på. Körde 30min återhämtning/massage på baksidorna med muskelstimulator på kvällen när jag kom hem. Känns helt ok idag.

Dagens morgonpass bestod av tricepsstyrka i form av pullover, frenchpress, smalbänk och triceps pushdown. Körde axlar med enarmspressa i sittande axelpressmaskin, magen mot ryggstödet. Körde även en serie chins (25reps) samt smala chins med hammargrepp och stav-/gymnaststyrka hängandes i räck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar