måndag 28 november 2011

Söndag-Måndag

Igår söndag körde jag ett pass på Bosön med Sunne, Urban och Hunter, ett skönt gäng!

Vi inledde med bakåtkast med 4kg kulan, därefter stillastående kula med 7.26kg samt glidstötar. Jag satte årsbästa i alla tre momenten.

Efter det var det dags för HÖJDpunkten på passet, nämligen höjdhopp instruerade av Bengt Jönsson (Kajsa Bergquist fd tränare). Ansatsen gjordes om helt från början, med en klart vidare kurva och jag kör numera från stilalstående start jämflrt med de trippsteg jag hade förut (skapade ofta rytmstörningar). Jag hoppade riktigt bra i några hopp och allt filmades, så jag hoppas kunna visa ett av hoppen här på bloggen.
Passet rundades av med ett 600m lopp som gick på 1.41,0min. Jag och Sunne skulle ha 1.45min men vi tog en spurtduell sista 100metrarna =) Det är 14sekunder ifrån mitt pers, men det var inte heller något maxlopp. Vi kör efter konceptet börja lugnt första 600m loppet och sedan vecka för vecka sänka en eller ett par sekunder för att sedna till tävlingssäsongen vara nere nära de tider man ska ha på tävling, eller så körde vi iaf förra året.

Måndagen inleddes med ett sedvanligt bröst+bicepspass där fokus är att öka "råstyrkan" så att jag sedan närmare tävlingssäsongen kan sänka vikterna och köra "superexplosivt".

Dessa vikter körde jag på i bänkpress resp snebänk:

Bänkpress: 15x20kg, 12x50kg, 10x80kg, 8x105kg, 6x125kg, 4x140kg
Snebänk: 10x20kg, 8x60kg, 6x80kg, 4x100kg, 2x110kg

I cablecross körde jag 10:or på 25-40-50-60kg.

Andra övningar var pullover, rakarms flyes på plan bänk (hantlar), pec deck samt explosiva armhävningar på bänk med klapp (fötterna uppe på en lite högre bänk än händerna).

För biceps körde jag totalt 12set på 5-8reps

Avslutade passet med en maxning i chins trots lite trött i biceps, gjorde 27strikta reps.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar