tisdag 29 november 2011

Tisdag

Uppstigning 08.08 efter att ha lagt mig kl 00.47, inte omtimalt då planen var att stiga upp kl 9.12, men jag vaknade för tidigt och inte kände mig jättetrött klev jag upp. Risken är att om man somnar om och vaknar igen om en timme är att man kanske känner sig mega-seg och inte får den önskade effekten, så det var bara att kliva upp.

Som mjukstart på dagen körde jag en jogg/powerwalk på 3.8km på 32min. Jag öste på i ganska högt tempo under sträckan mellan 0.5km till 1.5km där jag som avslutning spurtade upp för en "mördarbacke" och till min stora förvåning orkade hålla knälyftet bra hela vägen, "nya sprintträningen fungerar!" var min tanke, sedan promenerade jag på i ca 1km innan jag joggade 400m till och sedan promenerade resten.
Detta för att bara "reta kroppen" lite och jobba lite med hjärta och lungor utan att trötta ut benen för mycket innan kvällens mer explosiva pass där det är stavhopp och längdhopp på programmet. Avslutade med en lång stretchning av benen (vader, framsida-, baksida-, insida lår, säte) samt bålen.

Men innan kvällspasset blir det ett styrkepass på badhuset. Kommer att improvisera lite, men det som står i fokus kommer vara axlar, rygg, triceps. Benstyrkan sparar jag till fredag kväll till efter teknikträningen då jag planerat att resa bort under helgen och då inte behöver använda benen i något explosivt syfte =)

Här kommer lite inspiration i höstmörkret!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar